جلوگیری از اعزام امید شاهمرادی، زندانی امنیتی به بیمارستان

مسئولین زندان اوین از اعزام امید شاهمرادی، زندانی امنیتی که از مشکلات شدید گوارشی رنج می‌برد، به بیمارستان خارج از زندان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جلوگیری از اعزام این زندانی در حالی صورت می‌گیرد که پزشک معالج بهداری زندان اوین در تاریخ پنج اردیبهشت‌ماه سال جاری دستور بستری شدن این زندانی را داده است؛ اما مسئولین زندان اوین با کارشکنی در روند درخواست وی، از اعزام امید شاهمرادی سنندجی جلوگیری می‌کنند.

امید شاهمرادی بار‌ها به دلیل خونریزی و دردهای شدید گوارشی و بستری، به بهداری زندان اوین مراجعه کرده است. او با نظر پزشک داخلی زندان در بهمن ٩۴ برای ویزیت تکمیلی به دکتر جراح بهداری ارجاع داده‌شده بود؛ اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت پیگیری وضعیت این زندانی امنیتی صورت نگرفته است.

این زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان اوین پیش‌تر به دلیل برخورد غیراخلاقی با همسر خود اعتراضی کتبی را تقدیم مسئولین زندان کرده بود.

امید شاهمرادی سنندجی متهم به ارتباط با دول بیگانه که از خردادماه ۹۱، در زندان به سر می‌برد ۷ ماه را در انفرادی ۲۴۰ بسر برده است و چندی پیش با ارسال نامه‌ای به وزیر دادگستری، شرح سختی‌ها و محدودیت‌های غیرقانونی خود را ازجمله نداشتن وکیل و برخوردهای امنیتی در پرونده خود را تشریح کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.