انتقال حسین رفیعی از زندان اوین به بیمارستان

روز پنج شنبه ۲۱ مردادماه، حسین رفیعی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به بیمارستان سینا تهران منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین رفیعی، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت اوین که از بیماری های مختلفی رنج می برد، صبح روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه، در پی وخامت حال به بیمارستان سینا انتقال یافته و هم اکنون در این بیمارستان بستری می باشد.

این زندانی سیاسی ۷۱ ساله پیش تر نیز به دلیل فلج شدگی دست راست، به بیمارستان امام خمینی اعزام و پس از چند ساعت باردیگر به زندان اوین بازگردانده شد.

حسین رفیعی، فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی مذهبی، روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد بازداشت شد. این فعال سیاسی پیش‌تر نیز در سال ۱۳۷۹ بازداشت و به سه سال زندان محکوم‌شده بود.

او در ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۰ نیز به دادسرای اوین احضار و به وی اتهامات عضویت در گروه غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام و استفاده از تجهیزات ماهواره تفهیم شد،

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در چهارم خردادماه امسال وی را به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت حزبی و رسانه‌ای و پرداخت جریمه محکوم کرد.

حسین رفیعی، به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز نظیر صدور بیانیه، عضویت در شورای صلح به ریاست شیرین عبادی، انتقاد نسبت به بلندپروازی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی و ارتباط با فعالان خارج کشور، به فعالیت‌های براندازانِ متهم شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.