محکومیت افسانه بایزیدی به چهار سال حبس

افسانه بایزیدی، دانشجوی بوکانی، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به چهارسال حبس و تبعید محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افسانه بایزیدی، به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “همکاری با یکی از احزاب کرد” به چهارسال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شده است. این درحالی است که پیش تر خانم بایزیدی تمامی این اتهامات را در بازجویی‌ها رد کرده بود.

نیروهای امنیتی، روز پنچم اردیبهشت‌ماه سال جاری، بدون نشان دادن هرگونه مجوز با مراجعه به منزل افسانه بایزیدی، وی را بازداشت و به تفتیش منزل و ضبط وسایل پرداختند.

لازم به ذکر است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴، افسانه بایزیدی، در پی صحبت‌های انتقادی در مورد انتخابات در جمعی از دانشجویان، به اداره اطلاعات بوکان احضار و به مدت چند ساعت مورد تهدید و  بازجویی قرار گرفت.

شایان‌ذکر است که افسانه بایزیدی بوکانی که در مهرماه سال ۱۳۹۴ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ در ۳ آذرماه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر در روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه سال جاری، حکم دو سال حبس تعزیری وی در دادگاه نخست به حالت تعلیق درآمد و در‌‌نهایت در روز پنجشنبه ۸ دی‌ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی پیش‌تر در آبان ماه ۱۳۹۲، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» بازداشت و سپس با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ١٠٠ میلیون تومان از زندان آزاد و به تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.