بهنام موسیوند دست به اعتصاب غذا زد

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت اوین، در پی ضرب و شتم تعدادی از زندانیان سیاسی در شامگاه دوشنبه و در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند، زندانی سیاسی که پیش تر از سوی چند تن از ارازل اوباش در بند هشت اوین مورد ضرب شتم قرار گرفته بود، از روز سه شنبه شانزدهم شهریورماه، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زده است.

شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریورماه، تعدادی از اراذل‌واوباش بند ۸ زندان اوین که از پشتیبانی مسئولین این بند بهره‌مند هستند، ابتدا اعتصاب غذا، رفتارها و مطالعه کردن زندانیان سیاسی را مورد تمسخر قرار داده و پس از اعتراض زندانیان سیاسی، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. در این درگیری که با حمایت مسئولین زندان اوین انجام‌گرفته بود، بهنام موسیوند به علت ضربات پی‌درپی، دچار شکستگی شدید سر شد. ضربه وارده به‌طوری شدید بوده است که این زندانی سیاسی نیمه‌شب دچار تهوع شدید شد؛ که یکی از علائم ضربه‌مغزی می‌باشد؛ اما تاکنون مسئولین زندان هیچ اقدامی عملی در این رابطه انجام نداده‌اند.

بهنام موسیوند، فعال مدنی، در روز دوشنبه ۲۴ خردادماه جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین مراجعه کرد.

این فعال مدنی در مرحله بدوی، از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، طی حکمی که ۳۱ مردادماه ابلاغ شد، بهنام موسیوند به ۱۸ ماه حبس محکوم‌ گردید. شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب بهنام موسیوند را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

بهنام موسیوند آخرین بار پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد گشت

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.