نامه آرش صادقی در توضیح دلایل اعتصاب غذای نامحدود خود

آرش صادقی، زندانی سیاسی که به دلیل نقض مکرر قانون در روند پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است، با انتشار نامه‌ای از داخل زندان این اقدام خود را به تفصیل توضیح داد.

متن این نامه که در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

اینجانب آرش صادقی در اعتراض به نقض مکرر قانون در روند رسیدگی قضایی پرونده همسرم در مراحل بازداشت، تشکیل دادگاه و اجرای احکام توسط اطلاعات سپاه و قوه قضاییه دست به اعتصاب غذا می زنم. نگهداری در خانه امن سپاه در بدو دستگیری؛ تشکیل دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، در‌حالی‌که همسرم در بیمارستان تحت عمل جراحی سنگین قرار گرفته و پرونده پزشکی ایشان به دادگاه ارائه شده بود و عذر موجه بر عدم حضور در دادگاه که در آخر منجر به صدور حکم غیابی شش سال حبس برای ایشان شد که با اعمال نظر مستقیم ارگان خاص در شعبه ۵۴ تجدیدنظر، حکم عینا تأیید شد؛ عدم اعمال ماده ۱۳۴ در مورد پرونده خودم و همسرم در مرحله تجدیدنظر و اجرای حکم، از موارد نقض قانون می‌باشد.

در ادامه این روند غیرقانونی برای ابلاغ اجرای حکم هیچ احضاریه‌ای برای همسرم یا کفیلشان ارسال نشد و تنها به تماس تلفنی از طریق تلفن همراه آقای نوید کامران اکتفا شد.

سخن کوتاه؛ آخرین سطور از داستان سیر غیرقانونی این پرونده با یورش وحشیانه، شکستن در و در نهایت دستگیری همسرم نوشته شد که برای من یادآور یورشی دیگر در سال ۸۹ به منزل پدری‌ام بود که منجر به کشته‌شدن مادرم شد. ما امروز با کسانی مواجه‌ایم که حتی قانون خودساخته خود را نقض می‌کنند و زبانی جز زبان زور را درک نمی‌کنند.

در شرایط کنونی که همسرم در فرآیندی غیرقانونی بازداشت شده، من آرش صادقی از تاریخ ۳/۸/۹۵ اعلام اعتصاب غذای نامحدود می‌کنم و مسئولیت اتفاقات بعدی مستقیماً متوجه اطلاعات سپاه و دادستانی می‌باشد.

بدیهی است که تنها در صورت آزادی بدون قید‌وشرط همسرم به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهم.

آرش صادقی

۴/۸/۹۵

بند ۸ زندان اوین

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.