زندان اوین؛ تهدید و اعمال فشار بر زندانیان در اعتصاب غذا

وحید صیادی نصیری، مهدی رجبیان، آرش صادقی و حسین رجبیان، چهار زندانی محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی به دلیل تداوم اعتصاب غذا، طی روزهای گذشته از سوی مسئولین زندان مورد تهدید قرارگرفته‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وحید صیادی نصیری، آرش صادقی و مهدی رجبیان در روزهای گذشته از سوی مسئولین زندان اوین تهدید شده‌اند که در صورت تداوم اعتصاب غذا به زندان رجایی شهر کرج منتقل می‌شوند.

همچنین حاجیلو معاون دادستان دستور انتقال وحید صیادی نصیری به بند چهار را صادر کرده و این زندانی سیاسی هم‌اکنون در قرنطینه بند چهار زندان اوین نگهداری می‌شود.

وحید صیادی نصیری هم‌زمان با این انتقال علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است.

گفتنی است که وی پس از انتقال از رسیدگی درمانی محروم بوده و در شرایط وخیمی قرار دارد.

وحید صیادی‌نصیری در مهرماه سال ۹۴ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده و از سوی دستگاه قضایی به تحمل هشت سال حبس محکوم گشته اما تاکنون دادگاه تجدیدنظر وی برگزار نشده است. این زندانی سیاسی در اعتراض به سیزدهمین ماه از بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده است.

مهدی رجبیان نیز که از هفتم آبان ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد به دلیل خونریزی معده و وخامت وضعیت جسمانی تاکنون سه بار به بیمارستان منتقل‌شده و در شرایط هشداردهنده ای قرار دارد.

حسین رجبیان، برادر این زندانی نیز هم‌اکنون در بند هفت زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این دو هنرمندان زندانی در اعتراض به محرومیت از حق مرخصی درمانی و محرومیت از حق ملاقات با خانواده و وکیل خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

آرش صادقی، زندانی سیاسی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، هم اکنون در آستانه بیست و سومین روز از اعتصاب غذا قرار داشته و در طی این مدت با افت فشار شدید و کاهش وزن مواجه بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.