۵۵ کارگر با سابقه فولاد البرز اخراج شدند

قرارداد کار حدود ۵۵ کارگر باسابقه فولاد البرز بدون پرداخت حقوق ۸ماه گذشته تمدید نشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در کارخانه «فولاد البرز» در تاکستان اعلام کردند قرارداد کار حدود ۵۵ تن از کارگران قرار دادی و باسابقه کارخانه فولاد البرز از ابتدای ماه جاری (اسفند ماه) به دلیل عدم نیاز تمدید نشده است.

برپایه این اطلاعات کارفرمای این واحد تولید کننده انواع آهن و می‌لگرد بعد از اتمام قرار داد یک ماهه از ورود این کارگران به کارخانه جلوگیری کرده است.

به گفته منابع کارگری، فعالیت تولیدی فولاد البرز از ابتدای فصل پاییز متوقف شده و فقط کارگران بیکار در محل کار خود حاضر می‌شوند. به همین دلیل کارفرما مدعی است به دلیل مشکلات مالی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران شاغل و هزینه‌های جاری کارخانه را ندارد.

در ادامه یکی از کارگران فولاد البرز درباره مطالبات معوقه خود و همکارانش گفت؛ کارگران این واحد تولیدی از تیر ماه سال جاری دستمزد نگرفته‌اند. علاوه بر دستمزد، کارگران عیدی سال ۹۳ و حق بن سال ۹۳ و ۹۴ خود را از کارفرما طلب دارند.

وی همچنین درباره معوقات بیمه‌ای کارگران شاغل در کارخانه گفت: علاوه بر تعویق هشت ماه حقوق، از اردیبهشت ماه سال جاری حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده به طوریکه چهار الی ۵ ماه از سال دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار است.

به گفته این منبع کارگری در کارخانه فولاد البرز، کارگران این واحد با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار می‌کنند و در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغلشان هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.