سعید ماسوری، زندانی سیاسی محروم از رسیدگی درمانی

سعید ماسوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، از هر گونه رسیدگی درمانی در زندان محروم می‌باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید ماسوری، زندانی سیاسی که پانزدهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر پشت سر می‌گذارد، به دلیل شکنجه‌های جسمانی در دوران بازداشت از ناحیه کمر به شدت آسیب دیده و نیاز به مداوای پزشکی دارد اما مسولین زندان از اعزام وی به بیمارستان و مرخصی درمانی خودداری می‌کنند.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی با اتهام «محاربه» در زندان‌ رجایی شهر نگه داری می شود. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺣﺬﻑ ﻣﺎﺩﻩ ١٨۶ «محاربه»، این زندانی می بایست آﺯﺍﺩ شوند ﻭﻟﯽ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ تاکنون از آﺯﺍﺩی وی ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ کرده‌اند.

سعید ماسوری در دی ماه سال ۷۹ به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» در اهواز بازداشت و به زندان اهواز منتقل شد. وی پس از دو سال شکنجه و بازجویی در سلول‌های انفرادی زندان اهواز به زندان اوین انتقال یافت.

در بهار سال ۸۱، سعید ماسوری در شعبه ۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی حقانی محاکمه و به اعدام محکوم شد که این حکم طی دادگاه تجدید نظر به حبس ابد و تبعید به زندان رجایی شهر تقلیل یافت و از سال ۸۶ اجرا شد.

این زندانی سیاسی در دوران حبس خود، از سوی مسئولین زندان رجایی شهر و نیروهای امنیتی بار‌ها مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته و در اعتراض به این اقدامات غیرقانونی چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.