برگزاری دادگاه پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله

روز چهارشنبه ۱۲ اسفند، دادگاه پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله، دو فعال مدنی، برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله، دو فعال مدنی، روز چهارشنبه ۱۲ اسفندماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه شدند.

در این دادگاه که به مدت دو ساعت به طول انجامید، پوریا ابراهیمی اتهام منتسب داده‌شده را رد و از دفاع و امضای اوراق مرتبط با دادگاه خودداری کرده است. وی در مراحل پیشین دادرسی به «تشکیل گروهک باهدف ترور  قاضی صلواتی» متهم شده بود که با توجه به نبود مستندات و عدم شکایت خصوصی قاضی صلواتی، از این بخش رفع اتهام شد.  پیش‌تر دادگاه این فعال مدنی، در روز چهارشنبه ۵ اسفندماه سال جاری برگزار شد و برای ادامه رسیدگی به پرونده به چهارشنبه ۱۲ اسفندماه سال جاری موکول شد.

بنا به نظر دادگاه، شکوفه آذر ماسوله به قید کفالت و  پذیرش فیش حقوقی طی چند روز آینده آزاد می‌شود. لازم به ذکر  است دادگاه این فعال مدنی هفته گذشته به دلیل ناهماهنگی زندان برای اعزام او به دادگاه انقلاب تشکیل نشد.

گفتنی است که در این دادگاه قاضی صلواتی، وکلا، نمایندگان دادستان و نماینده وزارت اطلاعات نیز حضور داشتند.

شکوفه آذر ماسوله، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل، در تاریخ ١٨ خردادماه ١٣٩۴ توسط مأمورین وزارت اطلاعات، بدون ارائه حکم قضایی، بازداشت و پس از دو هفته بازجویی دربند ٢٠٩ به بند نسوان اوین منتقل می‌گردد.

لازم به ذکر است که دادگاه وی تاکنون سه بار تشکیل‌شده است. در تمامی جلسات دادگاه این زندانی سیاسی وکیل مدافع وی حضور نداشته است. در راستای اصل ۳۵ قانون اساسی متهم حق دارا بودن وکیل مدافع را جهت دادرسی منصفانه دارد و حضور و نظارت وکیل در کلیه مراحل ازجمله تحقیقات مقدماتی لازم و واجب است و آنچه موجب رجحان وبرتری این قانون نسبت به ماده ۱۱۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۲۹۰ می‌شود، الزامی بودن حضور وکیل در تحقیقات مقدماتی است.

پوریا ابراهیمی، فعال مدنی که سابقه بازداشت و زندانی شدن قبلی نیز دارد، آخرین بار نوزده خردادماه به همراه غزاله شیری و شکوفه آذر ماسوله بازداشت و ۲۷ خردادماه با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام و اجتماع» و «تبانی علیه امنیت ملی» در شعبه ۶ دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. وی دوشنبه نوزدهم بهمن با تودیع وثیقه هفتاد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.