رهبر ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران با انتشار نامه ای خطاب به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استعفا داده است. او در این نامه از کارشکنی های رئیس بنیاد رودکی نوشته و دلیل استعفای خود را دخالت های بیش از حد این بنیاد عنوان کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، علی رهبری در متن استعفانامه خود نوشته است: «عدم مدیریت، عدم شناخت کافی موسیقی کلاسیک، داشتن مشاوران بسیارغیر حرفه‌ای و بی نظمی‌های افراد زیر دست آقاى بهرام جمالی و در آخر بد قولی‌های این بنیاد نسبت به هنرمندان ایرانی سبب شده که چند نوازنده و خواننده بسیار خوب ما، ارکستر را ترک کنند و افراد با استعداد ایرانی هم که از خودگذشتگی نشان داده و تمام مشکلات را تحمل کرده‌اند و در ارکستر مانده‌اند نیز حتی یک ماه آرامش نداشته‌اند.»

رهبری در استعفانامه خود تصریح کرده که با این وجود در یک سال گذشته ارکستر سمفونیک تهران به بهترین نحو برنامه‌های خود را اجرا کرده و دوبار نیز به چین و اتریش دعوت شده است. همچنین آثار ۱۱ آهنگساز ایرانی را نیز براى عرضه به بازارهای بین‌المللی ضبط کرده است.
رهبر ارکستر سمفونیک تهران نوشته است: «متاسفانه دادن اختیار این ارکستر به بنیاد رودکی از همان ابتداى کار، اشتباهی بزرگ بوده است و هر ماه که از شروع فعالیت گذشته، این اشتباه واضح تر خود را نشان داده است تا جایی که این ارکستر از نظر اداری هنوز بعد از ۱۲ ماه کوچکترین پیشرفتی را نداشته است.»

بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی است و آنگونه که علی رهبری نوشته است در شش ماه گذشته دستمزد اعضای ارکستر را پرداخت نکرده و هیچ قراردادی نیز نبسته است.

او همچنین تصریح کرده که دیگر امیدی برای ادامه کار با بنیاد غیرحرفه‌ای رودکی ندارد و با استعفای خود در حقیقت راه را برای نوازندگان این ارکستر باز می‌کند تا شاید جای دیگری را برای نوازندگی‌شان پیدا کنند.

بلافاصله پس از انتشار این نامه بهرام جمالی مدیر بنیاد رودکی در گفت‌وگو با  ایلنا گفت: «قرارداد یکساله آقای رهبری با بنیاد رودکی به پایان رسیده بود و ما به ایشان گفتیم که می‌خواهیم به عنوان رهبر میهمان در خدمت‌شان باشیم و قراردادشان را تمدید نمی‌کنیم. مسئله به هیچ وجه استعفای آقای رهبری نیست. به زودی بنیاد رودکی نیز در پیامی مسائل را شفاف‌سازی می‌کند.»

اما علی رهبری در پاسخ به این اظهارات گفت قراردادش با بنیاد رودکی پنج ساله است و برای فسخ قرارداد باید یک سال پیش از آن به او اطلاع داده شود و چنین اطلاعی به او داده نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.