تایید بازداشت چند تن به اتهام مدل شدن در فضای مجازی

 سخنگوی قوه قضاییه در نود و سومین نشست خبری گفت: ۸ نفر که به عنوان مدل در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، معاون اول دستگاه قضایی در رابطه با بازداشت مدل‌ها در فضای اجتماعی، خاطرنشان کرد: هر فردی که در فضای مجازی جرمی را مرتکب شود توسط نیروهای انتظامی و نیروهای اطلاعاتی شناسایی می‌شود و با آنها برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در رابطه با همین موضوع ۸ نفر بازداشت شده‌اند که تعدادی از آنها با قرار بازداشت آزاد و تعدادی نیز توجیه شدند.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: برخی از این افراد از کاری که می‌کردند اطلاع نداشتند و ندانسته وارد این شبکه‌ها شدند و فکر می‌کردند کار موردی است که بابت آن پول می‌گیرند؛ لذا این افراد بازداشت نشدند.

وی ادامه داد: دیدگاه اول این است که چون نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد جلوی اقدامات مجرمانه را بگیریم پس رها می‌کنیم که از نظر شخصی من این کار بسیار غلط است، ما باید تلاش کنیم و اگر نتوانیم ۱۰۰ درصد هم جلوی اقدامات مجرمانه را بگیریم باید هر مقدار که می‌توانیم برخورد کنیم.

اژه‌ای به دیدگاه دوم اشاره کرد و افزود: دیدگاه دیگر این است که زیرساخت‌ها را بومی و مردم و جوانان را توجیه کنیم و اگر جایی لازم است صفحه‌ای را فیلتر یا مسدود کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد: ما باید بتوانیم با کمترین هزینه و محدودیت کار را پیش ببریم و اگر می‌توانیم یک صفحه را فیلتر کنیم همه آنها را نبندیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.