خودداری مسئولین زندان اوین از اعزام علی معزی به مرخصی درمانی

مسئولین زندان از اعزام علی معزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به مرخصی درمانی خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی معزی، زندانی سیاسی، به دلیل ابتلا بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد. این در حالی است که مسئولین زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت اعزام این زندانی مرخصی انجام نداده‌اند و به دلیل عدم وجود امکانات درمانی کافی، شرایط زندان برای وی نامناسب می‌باشد.

گفتنی است که این زندانی سیاسی پیش‌تر برای درمان مثانه به بیمارستان خارج از زندان اعزام‌شده است و بنا به دستور پزشک می‌بایست برای درمان کلیه اقدام کند اما مسئولین زندان به دلیل مفتوح شدن پرونده ایی جدید برای وی در دادگاه، از اعزام مجدد او به بیمارستان جهت درمان ممانعت به عمل می‌آورند.

علی معزی از زندانیان سیاسی در دهه ۶۰، آخرین بار در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۰ بازداشت و سپس به‌صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «هواداری از مجاهدین خلق» به چهار سال حبس محکوم شد که تا پیش از تشکیل پرونده جدید وی می‌بایست در فروردین‌ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود.

در آذرماه سال جاری، با مفتوح شدن پرونده ایی جدید برای این زندانی سیاسی، وی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه مجدداً به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و هم‌اکنون دوران محکومیت خود را دربند ۸ زندان اوین سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.