نامه جمعی از فعالان مدنی: به وضعیت سعید حسین‌زاده سریعاً رسیدگی کنید!/ گواهی پزشکی

جمعی از فعالان مدنی با انتشار نامه‌ای خواستار آزادی سعید حسین‌زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین شدند.

شما می‌توانید متن این نامه را که نسخه‌ای از آن در دسترس تارنگار حقوق بشر در ایران قرارگرفته است، مطالعه کنید:

ما جمعی از فعالین سیاسی و مدنی خواهان رسیدگی فوری به وضعیت پرونده سعید حسین‌زاده می‌باشیم.

سعید حسین‌زاده فعال حقوق کودکان به جهت داشتن دغدغه از نارسایی‌ها و ضعف‌هایی درزمینهٔ دفاع از حقوق کودکان نزدیک به ۱۸ ماه است که در زندان به سر می‌برد.

وی به دلیل بازداشت طولانی‌مدت و فشارهای وارده طی دوران بازداشت دچار نارسایی‌های عدیده‌ای گردیده که شرایط نامطلوب بند هفت زندان اوین (بندی که بدون در نظر گرفتن قانون تفکیک زندانیان) نیز به مشکلات وی دامن زده و موجب گردیده ما دوستان و همفکران سعید بیم آن داشته باشیم که آسیب‌های وارده، وی را در مواجهه با خطرات جبران‌ناپذیری قرار دهد.

وی هم‌اکنون علاوه بر مشکلات گوارشی، تنفسی و نارسایی قلبی از رماتیسم حاد و درد مفاصل نیز رنج می‌برد.

سعید حسین‌زاده از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۴ در اعتصاب غذا و اعتصاب دارو به سر می‌برد که این امر نگرانی آنان که دغدغه سلامت وی را دارند دوچندان نموده.

اعتصاب غذا و عدم مصرف دارو باوجود بیماری‌هایی که وی بدان مبتلا می‌باشد خطرات جانی جبران‌ناپذیری را برای وی در پی خواهد داشت که یک نمونه آن ناتوانی‌های حرکتی غیرقابل جبرانی می‌باشد که در اثر عدم مصرف داروهای خاص بیماران رماتیسمی وارد می‌گردد.

سعید حسین‌زاده که پیش‌تر در مهرماه ۹۳ در منزل شخصی و در حضور خانواده همراه با تفتیش منزل و ضبط اموال شخصی توسط قرارگاه سپاه بازداشت گردید به مدت حدود سه ماه دربند ۲ الف توسط مأموران اطلاعات سپاه در حالت انفرادی محبوس و مورد انواع شکنجه روحی، جسمی و فحاشی قرارگرفته است.

پس از تحمل حدود سه ماه انفرادی از بند ۲ الف سپاه به بند ۷ زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند بدون رسیدگی به مشکلات جسمی‌اش زندانی می‌باشد.

وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی مقیسه بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام در دادگاهی چنددقیقه‌ای به ۷ سال حبس تعزیری محکوم، که بدون تشکیل دادگاه تجدیدنظر حکم وی تائید و به وی ابلاغ گردید.

وی در مدت حبس بارها به بهداری اوین منتقل و مدتی ست که طبق اعلام رسمی پزشک قانونی زندان، ناتوانی وی در تحمل حبس محرز گردیده. باوجود تائید عدم تحمل حبس، همچنان قرارگاه ثارالله سپاه (تیم بازجویی) به‌صورت کاملاً غیرقانونی از اعزام وی به مرخصی پزشکی جهت مداوا و رسیدگی‌های لازم ممانعت به عمل می‌آورند.

پزشکی قانونی زندان اوین بر انجام عمل جراحی تأکید نموده و از این بابت عدم تحمل حبس سعید تائید گردیده است.

لذا به جهت کارشکنی‌های انجام‌شده توسط مأموران امنیتی قرارگاه ثارالله سپاه که به‌صورت کاملاً مداخله‌جویانه مانع اعزام و مرخصی وی می‌گردند که منجر به وادار وی به اعتصاب غذا گردیده‌اند، هرگونه عواقب بعدی ناشی از اعتصاب غذا، اعتصاب دارو و آسیب‌های وارده به جسم و روح سعید به جهت عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت در اعزام وی به مرخصی پزشکی را متوجه سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه که به ایشان وجاهت قانونی و اختیار مداخله در پرونده متهمین می‌دهند، میدانیم.

لذا از مجامع بین‌المللی حقوق بشری، گزارشگر ویژه حقوق بشر (احمد شهید) و عفو بین‌الملل خواهانیم اقدامات فوری را در این زمینه به عمل‌آورند.

عدم تحمل کیفر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.