گزارش سازمان ملل؛ دو زندانی سیاسی زن وادار به آزمایش بکارت و حاملگی شده‌اند

در آخرین گزارش منتشره دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، مقامات جمهوری اسلامی انجام آزمایش بکارت از آتنا فرقدانی را تأیید کرده و گفته اند مقامات زندان این آزمایش ها را در پاسخ به ادعاهای آزار جنسی او در برخی وبسایت ها انجام داده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، مقامات جمهوری اسلامی درباره وادار کردن آتنا فرقدانی به تست بکارت و حاملگی، چنین پاسخ داده‌اند: «مقامات زندان این آزمایش‌ها را در پاسخ به ادعاهای مربوط به آزار جنسی او که در برخی از وب سایت ها مطرح شده بود، انجام داده اند.»

در این گزارش آمده است که فاطمه اختصاری نیز در دوران بازداشت وادار به انجام آزمایش بکارت و حاملگی شده است.

آتنا فرقدانی نقاش و فعال مدنی، روز شنبه ۲۳ خرداد ماه، زمانی که برای ملاقات وکیلش محمد مقیمی در زندان فراخوانده شده بود، به دلیل دست دادن با وکیل، با اتهام “رابطه نامشروع مادون زنا” مواجه شد. وکیل وی نیز با همین اتهام بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، بازداشت و بدرفتاری با آقای مقیمی اعتراض تعداد زیادی از وکلا را در پی داشت.

آتنا فرقدانی که از بیستم دی‌ماه سال ۱۳۹۳ زندانی است، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به دوازده سال و ۹ ماه زندان محکوم شد، اتهام‌های او “توهین به نمایندگان مجلس از طریق نقاشی”، “تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب” و “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” عنوان شده است.

آتنا فرقدانی سال گذشته پس از دو ماه حبس در زندان سپاه پاسداران، گفته بود که نقاشی‌های انتقادی‌اش محور اصلی بازجویی‌ها از او بوده است، وی هم اکنون در بند زنان زندان اوین نگهداری می شود.

فاطمه اختصاری شاعر ایرانی است که به همراه همسرش بازداشت و به ۱۱ سال و نیم زندان و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد. او پیش از اجرای حکم کشور را ترک کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.