نگرانی کارگران نساجی بروجرد از کوتاه شدن قرار داد کار

از ابتدای اسفند ماه، قرارداد کاری کارگران نساجی بروجرد یک ماهه شده است و همین مسئله باعث شده است تا کارگران نگران تمدید نشدن قراردادهای شغلی خود در سال ۹۵ بشوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران نساجی بروجرد گفتند: کارفرما این واحد تولید کننده انواع پارچه از ابتدای ماه جاری (اسفند ماه) مدت قرار داد کار حدود هزار کارگرقرار دادی‌های شش ماه تا یکساله آنها را به یک ماه کاهش داده است.

آنها با یادآوری اینکه از ابتدای آذر ماه سال جاری فعالیت روزمره محل کارشان به دلیل مشکلات مالی به حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است، افزوند: اگرچه در حال حاضر نزدیک به یک ماه مزد معوقه طلبکاریم اما نگرانی اصلی ما این است که از ابتدای سال آینده (۹۵) که موعد قراردادهای کاری‌مان تمام می شود بیکار شویم.

کارگران نساجی بروجرد در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند که در چند وقت اخیر زمزمه تعدیل ۴۶۰ نفر از همکاران قرار دادی باسابقه به بهانه مشکلات مالی قوت گرفته است.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه گفتند: از قرار معلوم مدیریت جدید نساجی بروجرد عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست وباید برای کاهش هزینه‌ها ی کارخانه بخشی از نیروی کار کارخانه را اخراج کنند.

براساس گفته این کارگران در حال حاضر فعالیت بخشهای ریسندگی، بافندگی وچاپ کارخانه متوقف شده و کارگران شاغل در این بخش کاری برای انجام دادن ندارند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.