هتک حرمت قبور اهل سنت در نقده

منابع محلی از تخریب سنگ قبرهای قبرستان اهل سنت شهر نقده از توابع استان آذربایجان غربی، به دست افراد ناشناس خبر داده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سولدوز خبر، با به پایان رسیدن انتخابات، تب و تاب آن هنوز در شهر نقده به پایان نرسیده و اتفاقاتی که هرچند وقت یکبار در شهر رخ میدهد نشان از تقویت این فضا دارد.

تصاویر سنگ قبرهای شکسته در قبرستان خروجی شهر بسمت پیرانشهر از صبح امروز دست به دست میچرخد و موجی از اظهار تاسف در مردم شهر را پدید آورده است. چند وقت پیش اتفاقی مشابه این اقدام در قبرستان شهر اشنویه رخ داد و رسانه ها این حرکت را که موجب آزرده خاطر شدن مردم اشنویه شد متوجه گروههای …. دانستند.

شیرکو روا جوان کرد اهل نقده که در روستای تازه قلعه زندگی می کند با اظهار تأسف از این اتفاق می گوید: “عده ای انگشت شمار میخواهند اتحاد و برادری ما را از بین ببرند بنابراین باید در مورد این مسایل روشنگری شود”.

با توجه به ترکیب قومیتی و مذهبی خاص شهر نقده، بحث ایجاد اختلاف از مدتها پیش در این شهر مطرح بوده و همچنان عده ای قصد دارند با استفاده از این تفکر مردم نقده را به بازی بگیرند. رحیم جوان ۲۹ ساله اهل نقده بعد از گفتن اینها ادامه داد: “مردم نقده مشغول زندگی عادی خود هستند و معلوم نیست چنین اقداماتی با چه هدفی و توسط چه کسانی انجام و به مردم نقده نسبت داده می شود”.

پلیس و نیروهای امنیتی با در دست داشتن سرنخ هایی مهم در حال تحقیق روی این اتفاق هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.