بسیاری از روستاهای ساری آب آشامیدنی ندارند

فرماندار ساری گفت که بسیاری از روستاهای نزدیک مرکز استان آب آشامیدنی ندارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، احمد حسین‌زادگان در جلسه بررسی وضعیت آب آشامیدنی روستایی، اظهار کرد: «برای رفع مشکلات آب آشامیدنی روستایی به حمایت دولت نیازمندیم».

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای ساری آب آشامیدنی ندارند، تصریح کرد: «با وجود چنین مشکلاتی نباید ادعا کنیم که به مردم خدمت کرده‌ایم».

فرماندار ساری با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستایی مربوط به انتخاب پیمانکار است، گفت: «برخی از این پیمانکاران نتوانستند مدیریت خوبی در کار داشته باشند و وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند».

حسین‌زادگان با بیان اینکه مسئولان آب و فاضلاب روستایی مازندران به ساری توجه ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: «شبکه‌های فرسوده و هدررفت آب، مشکل‌ساز بوده و نیازمند مدیریت در حوزه مصرف است».

حسین‌زادگان افزود: «این انتظار را داریم که اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساری از نظر نیروی انسانی و همچنین بودجه تقویت شود».

مجید عبداللهی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در این نشست، با اشاره به اینکه ۲۵۰ طرح نیمه‌کاره با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان داریم، اظهار کرد: «درآمد این اداره نسبت به هزینه‌های این حوزه بسیار ناچیز است».

وی با اشاره به افزایش درصد اعتبارات آب و فاضلاب روستایی مازندران از چهار درصد به شش درصد گفت: «مازندران رتبه نخست بهره‌برداری و تجهیز در کشور را دارد».

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران افزود: «میزان برخورداری روستاهای کشور از خدمات آب و فاضلاب روستایی ۷۰ درصد و در ساری این مقدار دو درصد بیشتر است».

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.