طلب مزدی کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ عسلویه پرداخت نشد/سه کارگر اخراج شدند

به گفته فعالان صنفی کارگری شاغل در منطقه ویژه عسلویه از احتمال اخراج دست‌کم سه نفر از کارگران شاغل در فاز ۱۹ در روزهای گذشته خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگرانی که در منطقه ویژه عسلویه به فعالیت صنفی مشغولند افزودند: این احتمال وجود دارد که اخراج همکارانشان با برپایی تجمع صنفی که از سوی گروهی از کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ در روز دوشنبه (بیست و چهارم اسفند ماه) برپا شده بود مرتبط باشد.

برگزار کنندگان این تجمع صنفی کارگری که با استناد به دستور العمل صادر شده از سوی وزارت نفت خواهان پرداخت معوقات مزدی خود بودند، مدعی هستند: پیمانکاری که آنها در استخدامش هستند بابت حدود سه ماه مزد پرداخت نشده بدهکار است.

از قرار معلوم نه تنها با گذشت نزدیک به یک هفته هنوز این طلب مزدی پرداخت نشده است بلکه از طرف عوامل کارفرما سه نفر از کارگران این پروژه به ظن مشارکت در برپایی تجمع یاد شده اخراج شده‌اند.

در تعطیلات نوروزی فعالیت بیشتر پروژه‌های منطقه عسلویه بصورت موقت متوقف می‌شود، از طرف عوامل کارفرما به همکاران اخراج شده آنها گفته شده است که برخلاف سایر کارگران از سال آینده دیگر بازنگردند و فقط منتظر بمانند تا باقیمانده معوقات مزدی آنها پرداخت شود.

از قرار معلوم کارگران مورد نظر دست کم تا نزدیک هشت سال در زمینه نصب خطوط و تجهیزات نفتی سابقه کار دارند و به نوعی نیروی ماهر و مجرب شمرده می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.