اخراج کارگران کارخانه ایستک سنندج در آستانه سال نو

کارفرما و مسئولین کارخانه ایستک سنندج، پس از پایان قراردادهای اسفند ۹۴ با تمامی کارگران شاغل در این کارخانه تسویه حساب و به آنها اعلام کرده اند که این کارخانه برای سال جدید ۹۵ تولیدی نخواهد داشت و احتمال بسته شدن آن به طور کامل قطعی خواهد شد، و کارگران باید به فکر بیمه بیکاری و شغل دیگری برای خود باشند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمیته هماهنگی، پس از اعلام این خبر از طرف مسئولین کارخانه موجی از ناامیدی و ترس از بیکاری وجود کارگران شاغل در این واحد تولیدی را در بر گرفته است و واکنش تند و سریع آنها را در پی داشته است. کارگران برای جلوگیری از بسته شدن کارخانه به اداره کار و استانداری سنندج مراجعه کرده اند که مسئولین اداره کار تا لحظه ارسال این خبر تاکنون جواب قانع کننده ای به کارگران نداده اند و آن را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده اند.  بعضی از کارگران دلیل بسته شدن کارخانه را مسائل مربوط به یکی از کارفرمایان کارخانه که هم اکنون به اتهام فساد اقتصادی و پولشویی در زندان به سر می برد، می دانند.

لازم به ذکر است که کارخانه ایستک دارای دو شعبه می باشد که اولین شعبه آن در شهر رشت و دومین شعبه آن در جاده کمربندی بهشت محمدی سنندج واقع شده است و دارای ۱۲۰ نفر کارگر بوده و همگی آنها با قراردادهای موقت یک ماهه مشغول به کار می باشند که سابقه شماری از آنها از یک سال تا هشت سال می باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.