زندان رجایی شهر؛ نگهداری تعمدی زندانیان زخمی در محیط غیربهداشتی

از چند روز پیش، مسئولین زندان رجایی شهر بعنوان تنبیه، تعدادی از زندانیان زخمی را در محیط فاقد روشنایی و محروم از دریافت لوازم و امکانات نظافت فردی و محیطی و نیز بصورت محروم از دریافت خدمات درمانی نگه می دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر در ایران، تعدادی از زندانیان که گفته میشود متهم هستند در روزهای اخیر در یک نزاغ جمعی در زندان رجایی شهر مشارکت داشته اند برخلاف قوانین جاری بصورت خودسرانه با تصمیم مسئولان زندان در سالن سی و سه اندرزگاه ده این زندان در شرایط غیرانسانی نگهداری میشوند.

این زندانیان در محیطی فاقد روشنایی نگهداری میشوند و در حالی که تعداد نامعلومی از آنان به دلیل مشارکت در نزاع دچار جراحت هستند و از دریافت خدمات پزشکی و اعزام به بهداری نیز محروم نگه داشته میشوند.

زندانیان مورد اشاره که به تازگی به این محل منتقل شده اند درخواست دریافت لوازم نظافتی برای تمیز نمودن محل اسکان خود را از افسر تگهبان وقت داشته اند، با اینحال به آنان گفته شده است مسئولان زندان دستور اکید داده اند هیچ وسیله نظافتی در اختیار آنان قرار نگیرد. این در حالی است که بند مذکور بصورت همیشگی شاهد حضور حشرات بیماری زا چون ساس و سوسک و شپش بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.