شش کشته و سی و یک مجروح قربانی انفجار مین در قصرشیرین طی یک سال گذشته

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت که پارسال در مجموع بر اثر ۳۵ مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ در این شهرستان ۶ نفر کشته و ۳۱ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، نعمت الله نازپرورده گفت: “نیروهای نظامی، کشاورزان، روستائیان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شوند”.

او گفت: “همچنین پارسال به علت انفجارهای مین به جا مانده از دوران جنگ به ماشین آلات کشاورزی و دستگاه های مین روب خسارت مادی وارد شد و چندین راس احشام عشایر منطقه نیز تلف شدند”.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس به مدت ۲ سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.

این مقام مسئول در شهرستان قصرشیرین گفت: “در طول سال گذشته مجموعا ۳۱ مورد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ داشتیم که این انفجارها ۳۱ مجروح و شش کشته در پی داشت”.

نازپرورده گفت: “در حال حاضر یک شرکت پاکسازی زیر نظر وزارت دفاع مشغول پاکسازی مناطق آلوده به مین در این شهرستان است”.

او گفت: “بیش از ۲۰ مورد از این انفجارها مربوط به فعالان شرکت پاکسازی بوده و تعدادی از کارکنان این شرکت کشته و مجروح شده‌اند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.