حبیب الله لطیفی؛ سایه مرگ در نهمین سال زندان

حکم اعدام حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام، علیرغم وعده های مسئولین کماکان پابرجاست. او در نهمین سال حبس خود همچنان بلاتکلیف و بدون مرخصی و حتی محروم از ملاقات حضوری با خانواده، در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی و دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع که در شهریور سال ۹۴ حکم اعدامش متوقف شده بود همچنان در نهمین سال حبس خود بدون امکان مرخصی و حتی ملاقات حضوری با خانواده در زندان سنندج بسر می برد.

تاکنون هیچ حکم دیگری که حاکی از تغییر حکم اعدام باشد به او ابلاغ نشده است. این در حالی است که پیش تر وکیل وی آقای محمد صالح نیکبخت که پس از «تقاضاهای مردمی» و «عفو رهبری» مجازات این زندانی سیاسی به زودی از اعدام به مجازات دیگری تبدیل خواهد شد.

یکی از نزدیکان آقای لطیفی گفت: “بعد از این همه سال هنوز هیچ تغییری در وضعیت حبیب به وجود نیامده، به خانواده اش می گویند حکم اعدامش متوقف شده اما هنوز حکم جدیدی به آنها نشان داده نشده است. مرخصی که به هیچ عنوان به او نمی دهند، ملاقات های وی با خانواده اش هم فقط کابینی است و ملاقات حضوری ندارد.”

حبیب الله لطیفی دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ایلام، روز اول آبان سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و پس از تحمل بیش از سه ماه انفرادی و شکنجه جسمی از سوی شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام او با اعتراض وکلای او برای دادگاه تجدیدنظر ارسال شده بود اما در زمستان‌‌‌ همان سال، دادگاه تجدید نظر نیز حکم اعدام را تایید کرده و حکم برای تجدیدنظر نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع و در آنجا نیز به تایید رسید.

سرانجام در سال ۹۴ و در هشتمین سال حبس ِ بدون مرخصی وی اعلام شد با پیگیری مردم و عفو رهبری حکم اعدام وی متوقف شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.