وضعیت اسفناک بهداشتی و امکانات پزشکی بیمارستان طالقانی کرماشاه

بیمارستان طالقانی کرماشان یکی از مراکز درمانی با مراجعات بسیار زیاد است که با مشکلات بی‌شماری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری های محلی، بیمارستان طالقانی با بیش از ۴۰ سال قدمت داشته‌ و گلایه‌های متعدد و نگرانی‌های پر تعداد شهروندان کرماشانی از کیفیت بسیار پایین خدمت‌رسانی به بیماران رو به‌ افزایش است.

یکی از بیماران مراجعه‌کننده به بخش ارتوپدی این بیمارستان به خبرگزاری حکومتی مهر گفته است که او را بدون اطلاع و سؤال و جواب‌های معمول قبل از درمان برای بخیه معمولی روی بند نخست انگشت سبابه‌اش بی‌هوش کرده‌اند! درحالی‌که به دلیل حساسیت به بی‌هوشی ساعت‌ها باحالت تهوع و استفراغ همراه بوده است.

این بیمار مداوا شده در بیمارستان طالقانی کرماشان می‌افزاید: اصلاً توقع پوشاندن لباس مخصوص اتاق عمل را نداشتم اما هنوز در تعجب هستم که چرا مرا با کفش روی تخت اتاق عمل بردند. آنجا همه نوع زخمی و مصدوم بود و کفش هم آلوده‌ترین چیزی است که می‌شود داخل اتاق عمل برد.
وی افزود: بعد از بی‌هوشی به بخش ارتوپدی مرا بازگرداندند درحالی‌که روی تخت‌های بخش ارتوپدی حتی یک متکا و ملحفه هم برای بیمار نیست. من به دلیل افت شدید فشار حالت تهوع داشتم اما حتی برای گرفتن یک فشار ساده هم کسی پیدا نمی‌شد. همراه من برای حالت تهوعی که داشتم مجبور بود دربه‌در به دنبال کیسه فریزر باشد.

به گزارش مهر بیمارستان طالقانی به‌تمام‌معنا ویرانه است که از سرویس بهداشتی تا تخت‌های آن وضعیت مشابهی دارند و این تشابه بیشتر در بوی تعفن و کثیفی و کهنگی است.
دکتر فرشید رئیسی، رئیس بیمارستان معتقد است چون معدود پزشکان این مجموعه بیماران را به مطب‌های خصوصی خود ارجاع می‌دهند تا حدود زیادی درآمد مجموعه را کاهش داده و مدیریت بیمارستان قادر به برنامه‌ریزی برای نوسازی امکانات نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.