کارگران کشتی سازی بهشهر؛ چهار ماه مزد و عیدی پرداخت نشده طلبکارند

کارگران کارخانه «کشتی‌سازی ایران صدرا» بهشهر در استان مازندران مدعی هستند بابت ۴ ماه دستمزد و عیدی سال ۹۵ از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این کارگران که تعداد آنها ۲۴۰ نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود گفتند: که از آذرماه سال ۹۴ تاکنون هیچ‌وجهی بابت مزد ماهانه و عیدی پایان سال دریافت نکرده‌اند و کارفرما دلیل این وضعیت را کمبود نقدینگی اعلام کرده است.

این کارگران همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای‌شان گفتند: افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تأمین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعث شده است تا تأمین اجتماعی  در برخی از ماه‌های سال از تمدید دفترچه‌های آنها خودداری کند.

در این زمینه یکی از کارگران قدیمی کشتی‌سازی صدرا بهشهر با اشاره به اشتغال حدود ۲۴۰ کارگر رسمی و قراردادی در «کشتی‌سازی صدرا» می‌گوید: پیش‌ازاین در این واحد صنعتی حدود ۱۸۰۰ کارگر کار می‌کرد که اکثر آنان تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری مشغول بوده‌اند که با خروج تدریجی پیمانکاران بیشتر کارگران تعدیل‌شده‌اند.

به ادعای این کارگر به دلیل رکودی که بر اقتصاد کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جدید کاهش‌یافته و عمده فعالیت این مجموعه به تعمیر کشتی‌های فرسوده محدودشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.