وضعیت وخیم نازک افشار در زندان اوین؛ نگرانی از بیهوشی و زمین خوردن‌های پی در پی

وضعیت جسمی نازک افشار دربند زنان زندان اوین وخیم است. بیهوشی‌های مداوم و حالت اغما هم‌بندیان این زندانی سیاسی و خانواده‌ی وی را نگران کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، اوضاع جسمی نازک افشار، کارمند ایرانی‌الاصل سفارت فرانسه که ابتدای اسفندماه سال گذشته در فرودگاه امام بازداشت‌شده و به بندزنان زندان اوین منتقل‌شده بود، نامساعد است. وی مرتب بی‌هوش می‌شود و بدن وی براثر زمین خوردن‌های پیاپی کبود شده است.

بر اساس این گزارش وی بیش از سه هفته است در زندان اوین بلاتکلیف است و قاضی صلواتی علیرغم آنکه برای نازک افشار وثیقه تعیین‌شده، در آزادی وی سنگ‌اندازی می‌کند.

این کارمند وزارت خارجه فرانسه برای دیدار مادر مریض‌احوال خود که پزشکان از درمان وی قطع امید کرده بودند به ایران سفرکرده اما خودش نیز از بیماری خاصی رنج می‌برد و هنگام انتقال به زندان اوین جلوی در اوین دچار تشنج شده، ازحال‌رفته و بر زمین افتاده است. او به دلیل همین بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد.

نازک افشار پیش‌ازاین در تابستان سال ۸۸ نیز به دلیل اشتغال در بخش فرهنگی سفارت فرانسه بازداشت و پس از مدتی آزادشده و به فرانسه بازگشته بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.