بلاتکلیفی سه ماهه کارگران بیکار شده «سپهر اطلس نگین»

پس از گذشت سه ماه از اعلام توقف فعالیت کارخانه «سپهر اطلس نگین» نیشابور هنوز وضعیت ۱۵ کارگر بیکار شده این واحد صنعتی نامعلوم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع کارگری در نیشابور می‌گویند با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته (۹۴) تاکنون، حدود ۱۵ کارگر آن در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و درعین‌حال هنوز بابت ۶ ماه مزایای مزدی معوقه و سه ماه بیمه طلبکارند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش‌آمده در حالی ادامه دارد که بیشتر تعداد کارگران کارخانه نوپای «سپهر اطلس نگین» نیشابور به بیش از ۳۵ نفر می‌رسید که به مرور تعدیل‌شده‌اند.

مطابق این اطلاعات سال ۹۱ فعالیت کارخانه «سپهر اطلس نگین» آغازشده و از بهمن‌ماه سال ۹۴ این واحد صنعتی به دلیل آنچه کارفرمای آن رکود بازار کار و به تبع آن مشکلات مالی می‌خواند از ادامه فعالیت بازمانده است و با گذشت نزدیک به سه ماه از این زمان هنوز اقدام مشخصی در خصوص پرداخت معوقات مزدی و روشن شدن وضعیت استخدامی کارگران شاغل در آن صورت نگرفته است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود هرکدام از همکارانشان به همراه عیدی و پاداش سال ۹۴ به‌صورت میانگین حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان از کارفرما طلب کارند و در حال حاضر با انجام مشاغلی چون مسافرکشی و دست‌فروشی مخارج زندگی خود را تأمین می‌کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.