ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر/ عدم توجه مسئولین قضایی و نهادهای حقوق بشری

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر در حالی ادامه دارد که مسئولین قضایی و نهادهای بین‌المللی هیچ توجه خاصی به وضعیت این زندان نداشته‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایرج حاتمی، فرید آزموده و بهزاد ترحمی، سه زندانی محبوس در زندان رجایی شهر که به دلیل عدم اجرای اصل تفکیک جرائم از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۴ در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

لازم به ذکر است که این زندانیان سیاسی از ضعف شدید جسمانی رنج می‌برند. در همین رابطه ایرج حاتمی دچار حمله قلبی و عصبی شده و وضعیت وی وخیم گزارش می‌شود.

همچنین از وضعیت بهزاد ترحمی که در پی انتقال دست به اعتصاب غذا زد هیچ اطلاعی در دست نیست.

در همین راستا افشین بایمانی دیگر زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از ۱۶ سال پیش در زندان به سر می‌برد نیز از تاریخ ۸ فروردین ۹۵ در حمایت از انتقال این زندانیان سیاسی به بند عمومی دست به اعتصاب غذا زده است.

سعید شیرزاد و مسعود عرب چوبدار نیز با اعتصاب غذای خود از تاریخ ۱۲ فروردین ۹۵ از افراد یادشده حمایت کرده و نسبت به عدم پاسخگویی مسئولین به وخامت حال ایشان واکنش نشان داده‌اند.

باوجود پیگیری‌های موجود و وخامت حال این افراد و عدم دسترسی به بهزاد ترحمی و نگرانی نسبت به حال وی هیچ‌گونه پاسخی از سوی مسئولین و واکنشی از نهاد‌های بین‌المللی به این تضییع فاحش حقوق بشر در مورد نامبردگان صورت نگرفته است.

از دیگر موارد نقض حقوق بشر در زندان رجایی شهر کرج اینکه، تعداد زیادی از زندانیان سیاسی بدون در نظر گرفتن قانون تفکیک جرائم در شرایط نامساعدی در بند‌های عادی و با زندانیانی بعضاً خطرناک حبس خود را می‌گذرانند.

ازجمله این زندانیان سیاسی می‌توان از افراد زیر نام برد:

 – بهنام ابراهیم‌زاده محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج با پرونده‌ای جدید از انواع اتهامات بی‌اساس و مجموعاً مواجه با ۱۲ سال حکم.

 – سهیل بابادی محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهر که پس از شکستن حکم اعدام هم‌اکنون با ۱۳ سال حبس مواجه است.

 – احمد کریمی زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهر با ۱۵ سال حکم.

 – ارژنگ داوودی که تا کنون بیش از ۱۳ سال را در زندان‌های مختلف گذرانده است و هم‌اکنون با گشوده شدن پرونده جدیدی مجموعاً ۲۵ سال حکم وی تائید شده است. لازم به ذکر است وی سال‌ها توسط حاکمیت تهدید به اعدام می‌شد.

 – ابراهیم فیروزی از دیگر زندانیان بند ۱۰ رجایی شهر کرج که ۶ سال حبس خود را می‌گذراند.

 – علی‌اکبر اردشیر محبوس در بند ۳ زندان رجایی شهر که ۵ سال حبس خود را می‌گذراند.

 – علیرضا فراهانی محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهر که ۵ سال حبس خود را می‌گذراند.

 – مهدی شاندیز محبوس در بند ۱۰ زندان رجایی شهر با حکم ۹ سال حبس.

 – علی مشهدی زندانی محبوس در بند ۴ رجایی شهر که در حال گذراندن ۴ سال حبس خود می‌باشد.

 – یاسر حمیدی شهرابی زندانی محبوس در بند ۱ رجایی شهر با ۲ سال و نیم حبس.

 – مهدی عظیمی زندانی محبوس در بند ۱ رجایی شهر با ۲ سال و نیم حبس.

 – همچنین هادی اقبالی با حکم ۹ سال حبس تا اواخر سال ۹۴ در زندان اوین بوده و پس‌ازآن با وعده انتقال به زندان رجایی شهر بند ۸ اوین را ترک کرده است و تاکنون خبری از وی و محل حضورش در زندان رجایی شهر در دست نمی‌باشد که این خود موجب نگرانی هم‌بندیان سابق وی گردیده است.

 در ضمن علیرضا ناصری، رضا کاهه و اسد محمدی نیز مدت حبس‌های طویل‌المدت خود را در بند ۲ زندان رجایی شهر کرج می‌گذرانند.

لازم به ذکر است ایرج حاتمی در حال گذراندن ۱۰ سال، فرید آزموده ۵ سال و بهزاد ترحمی نیز ۵ سال حبس خود می‌باشند و پیش از انتقال هر سه نفرشان در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر بوده‌اند.

و همچنین تعدادی از حامیان محمدعلی طاهری نیز که متأسفانه در سکوت خبری با فشار‌های زیادی مواجه‌اند.

کلیهٔ این افراد پس از پیگیری‌های مکرر توسط خودشان از داخل زندان و توسط خانواده‌‌هایشان در مراجعه به دفتر دادستانی با این پاسخ از جانب دادستانی مواجه گردیده‌اند:

که دلیل نگهداشتشان در بند‌های عادی و عدم رعایت قانون تفکیک جرائم در موردشان مربوط به دادستانی نبوده و ایشان مستقیماً به دستور رئیس زندان رجایی شهر «محمد علیمردانی» و بارأی و نظر شخصی وی، این نقض فاحش حقوق بشر در موردشان اعمال می‌گردد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.