خودداری مسئولین از صدور آزادی مشروط برای یک زندانی سیاسی در ارومیه

سعید سنگر، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، با گذشت ۱۶ سال از دوران محکومیت خود، از حق آزادی مشروط و مرخصی محروم می باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان ارومیه از صدور آزادی مشروط و مرخصی برای سعید سنگر، زندانی سیاسی، خودداری می کنند. این درحالی است که با توجه به تبصره ۱ ماده واحده قانون راجع به آزادی مشروط زندانیان، این زندانی واجد شرایط برای برخورداری از حق آزادی مشروط می باشد.

طبق تبصره ۱ ماده واحده قانون راجع به آزادی مشروط، محکومان به حبس دایم پس از گذراندن ۱۲ سال از مدت حبس می‌توانند از آزادی مشروط بعنوان یک امتیاز استفاده کنند.

سعید سنگر، اهل پیرانشهر، در شهریور ماه سال ۱۳۷۹ بازداشت و به اتهام «محاربه» و «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق»، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاطمی، به اعدام محکوم شد. در سال ۱۳۸۲، این حکم در دادگاه تجدید نظر به حبس ابد تبدیل شد.

این زندانی سیاسی پس از دو سال حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در سال ۱۳۸۲ به زندان ارومیه منتقل شد. وی در چهاردهم آبان ماه ۱۳۸۶ به زندان سنندج انتقال یافت و پس از هشت سال در شهریور ۹۴ مجدداً به زندان ارومیه بازگردانده شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.