ترک تحصیل ۱۲۸۵ دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی جاری

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۲۸۵ نفر از دانش آموزان مقطع اول دبیرستان انصراف داده و ترک تحصیل‌کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از موکریان، رشید قربانی، روز شنبه (۲۱ فروردین)، در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۹۵ که با بررسی وضعیت آموزش‌وپرورش در استان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان ازنظر آمار باسوادی یکی از ۶ استان آخر کشور است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر کردستانی در سنین ۱۰۴۹ ساله بی‌سواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۱۶ نفر دانش‌آموز در کردستان مشغول به تحصیل هستند که ۵۱٫۰۸ درصد از آنها دختر و ۴۸٫۹۲ درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص سهم هر یک از دوره‌ها نیز تصریح کرد: از کل دانش آموزان استان سهم مقطع ابتدایی ۷٫۲۴ درصد، متوسطه اول ۵۳٫۳۹ درصد، دانش آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای  درصد۵٫۳۱ و سهم رشته‌های عمومی متوسطه دوم ۱۱٫۹۹ درصد می‌باشد.

قربانی در رابطه با سطح کیفی کارکنان این اداره کل در کردستان نیز ذکر کرد: ۱۲٫۳۹ درصد کارکنان دارای مدرک دیپلم، ۱۸٫۹۳ درصد فوق‌دیپلم، ۵۷٫۳۸ درصد لیسانس، ۹٫۰ فوق‌لیسانس و ۰٫۰۴ دارای مدرک دکتری می‌باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری متأسفانه یک هزار و ۲۸۵ نفر از دانش آموزان اول دبیرستان که به مقطع دوم دبیرستان راه پیدا می‌کردند، انصراف داده و ترک تحصیل‌کرده‌اند.

وی در پایان بدهی این اداره کل به سازمان‌های خدمات رسان، کمبود سرانه دانش‌آموزی در استان، وجود ۸۲۹ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی و توزیع نامتوازن نیروی انسانی را ازجمله مشکلات موجود در آموزش‌وپرورش کردستان اعلام کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.