تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران آبفای اهواز

کارگران آبفای اهواز می‌گویند با گذشت بیست و یک روز از شروع سال جدید، هنوز بابت باقیمانده مطالبات مزدی و بیمه ای مربوط به سال ۹۴ و عیدی سال ۹۵ طلبکارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از منابع کارگری ایلنا، دستمزد بهمن و اسفند سال ۹۴به آن‌ها پرداخت نشده و علاوه بر همه این‌ها هنوز عیدی سال ۹۴ و ۹۵ را به همراه سنوات پایان سال نگرفته‌اند.

این کارگران همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای‌شان گفتند: افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعث شده است تا تامین اجتماعی در برخی از ماههای سال از تمدید دفترچه‌های آنها خوداری کند.

در این زمینه یکی از کارگران قدیمی با اشاره به اشتغال حدود ۴۰۰کارگر پیمانکاری در بخش های مختلف آبفای اهواز می‌گوید: سالهاست که زیر نظر پیمانکار در آبفای اهواز به عنوان تلمبه چی ،موتور چی وانشعابات مشغولیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار در مقام کارفرما به تمامی تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

بنا بر گزارش این کارگر، کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گفته آنان در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران پیمانی آب و فاضلاب با خبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ادامه دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.