زندان زاهدان؛ اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی محروم از درمان

یک زندانی سیاسی بلوچ، از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی درمانی در زندان زاهدان، در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امان الله شه، زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان، در اعتراض به ممانعت مسئولین از اعزام وی به بیمارستان، روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه اعلام اعتصاب غذا کرد. این درحالی است که این زندانی سیاسی در زمان دستگیری در اثر اصابت گلوله در ناحیه کمر قطع نخاع گردیده و با گذشت ۴ روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد.

گفتنی است که این زندانی قادر به راه رفتن و انجام کارهای شخصی خویش نیست و از زمان بازداشت تاکنون از امکانات درمانی خارج از زندان محروم بوده است. بهداری زندان تا کنون چندین بار به مسئولین زندان اعلام کرده است که رسیدگی درمانی امان الله شه در زندان ممکن نیست؛ با این حال مسئولین همچنان از انتقال وی به بیمارستان خودداری می کنند.

شایان ذکر است که تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در شرایط نامساعد جسمانی محروم از رسیدگی درمانی در زندان زاهدان نگهداری می شوند

 اسامی و مشخصات بعضی این زندانیان که از سوی فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران منتشر شده است به قرار زیر می باشد :

۱ ـ عبدالغنی شه بخش، متولد سال ۱۳۶۴؛ بیش از ۳ سال و ۷ ماه در بلاتکلیفی در زندان بسر می برد و از بیماریهای مختلف رنج می برد.

۲ ـ جعفر نرانی، ۳۵ ساله؛ او در جریان دستگیری ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار معلولیت می باشد.

۳ ـ مولوی عبد الواحد شهنوازی، ۵۰ ساله ؛ ۱۹ ماه است که در بند ۳  زندان زاهدان زندانی است و از شرایط حاد جسمی رنج می برد .

۴ ـ محمد ایراندوست، ۶۰ ساله؛ از ناحیه کمر بی حس می باشد و از ناراحتی حاد کلیوی رنج می برد

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.