دادگاه آفرین چیت ساز برگزار شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات آفرین چیت ساز، یادداشت نویس روزنامه ایران که چهار ماه پیش همراه با سه روزنامه نگار دیگر بازداشت شده بود، صبح دیروز سه شنبه بیست و چهارم فروردین در دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زیتون، آفرین چیت ساز یکی چند روزنامه نگاری بود که سال گذشته تحت عنوان پروژه نفوذ بازداشت شده بود. دادگاه سامان صفرزایی، عیسی سحرخیز و احسان مازندارنی  سه روزنامه نگار دیگری که تحت همین پروژه بازداشت شده بودند، سال گذشته برگذار شد. اتهامات صفرزایی، سحرخیز و مازندرانی فعالیت تبلیغاتی علیه نظام توهین به نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام بود. اما هنوز مشخص نشده که چیت ساز به کدام اتهام محاکمه شده است.

پیش از این بارها خبر «پخش اعترافات» این روزنامه نگاران از صداو سیما توسط ضابطین قضایی سپاه اعلام شده بود؛ امری که تا کنون محقق نشده است.

علیزاده طباطبایی، وکیل عیسی سحرخیز و احسان مازندرانی در این مورد توضیح داد:« علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت تا بگویند این سه نفر از عوامل نفوذی هستند اما بازپرس پرونده به این نتیجه نرسید و برای همین هم از لفظ نفوذ در قرار مجرمیت استفاده نکرد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.