تنبیه شدید بدنی دانش‎آموز ابتدایی در مدرسه

پدر یک دانش آموز ششم ابتدایی با ارائه اسنادی مدعی شد فرزندش به خاطر تنبیه شدید بدنی معلم در کلاس درس مجروح شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مشرق نیوز، جواد زنگویی گفت: عصر شنبه گذشته وقتی فرزندم از مدرسه به خانه بازگشت با دیدن سرووضع خون آلود او آشفته و نگران شدم ابتدا فکر کردم شاید یکی از دانش آموزان او را کتک زده است اما پسرم گفت: معلم مدرسه در حضور دیگر دانش آموزان کلاس طوری او را تنبیه کرده که  دستان خودش نیز خون آلود شده است.

وی ادامه داد: برای پی گیری موضوع به مدرسه و آموزش و پرورش ناحیه یک رفتم که مسئولان عنوان کردند: «ماجرا را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنید.» من هم شبانه به پزشکی قانونی و کلانتری رفتم تا ضمن طرح شکایت و طی مراحل قانونی، از مسئولان بخواهم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث خطرناکی در کلاس درس اقدامی شایسته انجام دهند.

 دانش آموز مجروح نیز که ۱۲سال سن دارد درباره چگونگی وقوع این حادثه تاسف بار گفت: «زنگ دوم بود که ناگهان صدای خنده دانش آموزان هنگام تدریس معلم به  گوشم رسید.

در همین حال یکی از همکلاسی هایم گفت: آفتاب نور ساعت تو را روی پیراهن معلم انداخته است! من هم بلافاصله سعی کردم ساعت را از دستم باز کنم ولی با چرخاندن بند ساعت، دوباره نور آن روی پیراهن معلم افتاد و بچه ها خندیدند.»

علی زنگویی ادامه داد: در این لحظه معلم خطاب به من گفت: بیا بیرون کارت دارم! وقتی کنار معلم رفتم ناگهان او با لگدی که زد مرا به انتهای کلاس پرت کرد و پس از آن هم درحالی که می گفت: استخوان هایت را خرد می کنم! مگر من با تو شوخی دارم!! به شدت کتکم زد!

پس از آن هم از من خواست تا در کنار در ورودی کلاس بنشینم اما وقتی زنگ تفریح خورد گفت: دستان من خونی شده است تو هم برو دست و صورت خودت را بشوی!

این دانش آموز کلاس ششم ابتدایی عنوان کرد: دیگر می ترسیدم به کلاس درس بروم  و پس از این که دست و صورتم را شستم ۲ زنگ آخر را در کنار ناظم مدرسه ماندم و به کلاس نرفتم.

با اعلام شکایت پدر این دانش آموز، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و توسط ماموران کلانتری رسالت مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.