عضو شورای تهران: قطع درختان پارک جنگلی شیان برای ساخت پارکینگ

یک عضو شورای شهر تهران که ریاست کمیسیون سلامت این شورا را بر عهده دارد روز سه‌شنبه تصاویری از قطع درختان منطقه‌ جنگلی شیان با هدف ساخت پارکینگ برای هتلی در این منطقه را منتشر کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فردا، این تصاویر در جلسه روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین، شورای شهر تهران و به دست رحمت‌الله حافظی٬ رئیس کمیسیون سلامت این شورا، منتشر شده است.

آقای حافظی در این جلسه اعلام کرد که بررسی تصاویر هوایی از محوطه سبز هتل «شیان» نشان می‌دهد که طی شش ماه کلیه فضای سبز و درختان این محوطه خالی شده است.

در همین زمینه خبرگزاری صداوسیما به نقل از رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نوشت که «این فضا متعلق به شهرداری تهران است و در تعطیلات نوروزی امسال تبدیل به پارکینگ شده است».

وی افزود: «شهردار خود باید در این خصوص پاسخگو باشد و باید تفکر توسعه فضای سبز و صیانت از باغات در مدیریت شهری شکل بگیرد.»

آقای حافظی همچنین اضافه کرد که «تخریب این باغ و خشک کردن آن برای تبدیل به فضای پارک خودرو» نشان می‌دهد که تفکر «توسعه فضای سبز» در مدیریت شهرداری تهران وجود ندارد.

روز ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری نیز محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، از گم شدن ۴۷ اصله درخت در باغ «دروس» تهران خبر داده بود.

او در این زمینه گفت: «قطع درختان بسیار بد و تاسف‌برانگیز است که کتمان اصل موضوع و تکذیب مسئولان شهرداری زشت‌تر است.»

به گفته وی، در باغ دروس «۴۷ اصله درخت از مجموع ۱۴۴ اصله درخت وجود ندارد و مسئولان شهرداری بگویند که این ۴۷ اصله درخت کجاست؟»

بر اساس قوانین ایران، قطع درخت جرم محسوب شده و مجازات‌های سنگینی برای عاملان قطع درخت در این قوانین پیش‌بینی شده است.

با وجود این، بسیاری از نهادهای دولتی به‌ویژه شهرداری‌ها اقدام به نابودی گسترده درختان می‌کنند.

از جمله در مردادماه سال ۹۲ شهرداری منطقه دو تهران با کمک یک شرکت پیمانکاری بیش از صد درخت را که برخی از آنها کهنسال بودند در منطقه اوین درکه به منظور ساخت پیاده‌رو قطع کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.