اخراج پنج کارگر مجتمع نفلین سینیت کلیبر

پنج نفر از کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر به دلیل عدم تمدید قرارداد از کار بیکار شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری های محلی، ۵ کارگر مجتمع نفلین سینیت کلیبر که بیش از دوسال در مجتمع نفلین سینیت مشغول به کار بودند به دلیل عدم تمدید قرارداد از طرف مدیرعامل، اخراج شدند.

یکی از کارگران اخراجی گفت: «قراردادهای ما در این دو سال ۸۹ روزه و یا یک ماهه بود و پس از پایان مدت آن، قرارداد جدیدی بسته می شد».

وی با اشاره به اینکه «از آبان ماه ۱۳۹۴ قرارداد جدیدی بین ایشان و مدیر عامل این مجتمع امضا نشده»، درباره علت این امر گفت: «مدیریت مجتمع دلیل آن را مشکل به وجود آمده در ظرفیت نیروی کار اعلام می کردند و از حل شدن این مشکل در کوتاه ترین زمان سخن می گفتند. ما نیز بدون قرارداد و به امید حل شدن مشکل تا پایان سال ۹۴ به کار خود ادامه دادیم».

این کارگر در ادامه افزود: «در اولین روز کاری بعد از عید نوروز نگهبانی با دستور مدیرعامل مانع ورود ما به محل کارمان شد و هیچ سندی نیز در دست نداریم که از آبان ماه تا پایان سال در آنجا مشغول به کار بوده ایم».

به گفته این شهروند آذربایجانی، «هیچ برگ و یا کپی از قراردادها طی این دو سال به این کارگران داده نشده است».

 مجتمع نفلین سینیت کلیبر در استان آذربایجان شرقی در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر کلیبر در محدوده ای به وسعت ۱۰۰ کیلومتر مربع قراردارد. این مجتمع از مجتمع های تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می‌باشد.

ذخیره معدن این کارخانه بالغ بر ۹۶میلیون تن ذخیره قطعی و ذخیره احتمالی آن ۱۵۰میلیون تن برآورد گردیده است.

ماده معدنی نفلین سینیت به علت ارزش فوق العاده اى که در صنایع آلومینیوم، شیشه، سرامیک، پلاستیک، کائوچو، تهیه پشم، کود شیمیایى و … دارد، از جمله مواد معدنی استراتژیک جهان محسوب می شود.

این معدن بزرگترین توده نفلین دار اکتشاف شده کشور است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.