اخراج بیماران ام اس از کار توسط کارفرمایان

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان‌شرقی با انتقاد از اخراج بیماران خاص بخصوص بیماران ام اس توسط برخی کارفرمایان عنوان کرد: اقدام این کارفرمایان قابل قبول نیست. مگر بیماران ام اس حق کسب معاش و داشتن شغل ندارند؟ دولت باید در این زمینه سیاست‌های حمایتی خوبی اتخاذ کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از نصر، مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که افراد مبتلا به بیماری‌های خاص همچون بیماری ام اس از شغل خود اخراج می شوند که این برخورد، برخورد درخور شانی نیست. بیماران ام اس هم همچون سایر انسان ها علی رغم نداشتن توانایی جسمی کامل، حق کسب معاش دارند!

هاشمی با بیان اینکه میزان تخفیف برای تهیه داروهای خارجی مورد نیاز بیماران خاص نسبت به سال های گذشته  کاهش یافته است ادامه داد: دو سال پیش در حدود ۶۷ درصد از قیمت تمام شده دارو پرداخت می شد ولی در سال ۹۴، میزان این تخفیف ها کاهش یافته است.

وی تعداد بیماران ام اس تحت پوشش کانون ام اس استان را در حدود سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می کنیم هفت هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان داشته باشیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.