اعتراض همجنسگران به پرواز ایرفرانس به تهران

 

شرکت هواپیمایی فرانسوی ایر فرانس، پرواز بین پاریس و تهران را از سر می گیرد، اما برخی از مهمانداران همجنسگرای این شرکت پروازها به تهران را تحریم کرده اند و به اقدامات جمهوری اسلامی ایران علیه همجنسگرایان، از جمله اعدام، استناد می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای آمریکا، نشریه دیلی بیست به نقل از یکی از خدمه همجنسگرای این شرکت می نویسد تحریم “کاملا قابل توجیه است” و می افزاید این حرکت می تواند آغاز خودداری های بیشتر از پرواز به کشورهایی مانند نیجریه و عربستان سعودی باشد که در آنها همجنسگرایی با مرگ قابل مجازات است.

ایر فرانس اخیرا اعلام کرد پروازهای هفتگی به تهران را در پی توقفی هشت ساله به دلیل تحریم های بین المللی از سر می گیرد.

مشکل زمانی آغاز شد که خدمه پرواز زن و خلبانان زن از یادداشتی که در آن گفته می شود آنها در تهران هنگام خروج از هواپیما باید موهایشان را با روسری بپوشانند، خشمگین شدند. ایر فرانس، به عنوان مصالحه، در نهایت قبول کرد اجازه دهد مهمانداران اگر نخواهند که به اجبار جمهوری اسلامی موهای خود را بپوشانند، از پرواز در مسیر تهران معاف شوند، بی آنکه اقدامی علیه آنها صورت گیرد.

اما شرکت هواپیمایی ایر فرانس هنوز به نامه سرگشاده مردی بنام “لورن م” به دولت فرانسه و مدیر ایر فرانس پاسخ نداده است.

او از جمله می گوید در گذرنامه های ما جنسیت و نوع گرایش جنسی ما نوشته نشده است، و چگونگی کار ما را به عنوان خدمه تغییر نمی دهد، اما “قابل تصور نیست” کسی مجبور شود به کشوری که در آن افرادی مانند او به دلیل آنچه هستند محکوم می شوند، برود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.