افشین سهراب زاده؛ دوختن لب ها و اعتصاب غذا

 افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، با دوختن لب ها هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی کرد، از روز یکشنبه ۲۳ فروردین ماه در اعتراض به محرومیت از رسیدگی درمانی و بی توجهی مسئولین به وخامت حال وی، با دوختن لب هایش اعلام اعتصاب غذا کرده است.

لازم به یادآوری است که در روز پنج شنبه ۵ فروردین‌ماه، افشین سهراب زاده در پی وخامت حال به بیمارستان میناب اعزام و پس از یک روز به زندان میناب بازگردانده شد. به این زندانی سیاسی اعلام‌شده است که امکان معالجه وی در میناب وجود ندارد و باید در اسرع وقت به یکی از بیمارستان‌های مجهز در شهرهای بزرگ منتقل شود. این درحالی است که با توجه به هزینه‌های بالای معالجه، امکان درمان وی در این بیمارستان‌ها مقدور نمی‌باشد.

گفتنی است که وی چندی پیش جهت درمان به تهران اعزام‌شده بود و بدون هیچ درمانی دوباره به زندان میناب منتقل گردید.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی از جراحت‌های ناشی از شکنجه، خونریزی داخلی و بیماری سرطان روده رنج می‌برد.

پیش‌تر کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان، با ارسال نامه‌ای به مسئولین و دادستان شهر میناب، وضعیت این زندانی بیمار را بحرانی اعلام کرده بود اما «دادگستری استان کردستان» در آن زمان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت کرده بود.

افشین سهراب زاده، اهل کرمانشاه در خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، به اتهام «محاربه» به ۲۵ سال در زندان میناب محکوم شد. وی در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.