احضار ملک محمد آبادیان بخاطر رسانه ای کردن «درخواست سپاه از فرزندش برای رفتن به سوریه»

ملک محمد آبادیان بخاطر رسانه ای شدن درخواست سپاه از فرزندش، عبدالهادی آبادیان، برای شرکت در جنگ سوریه احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، پس از آنکه درخواست سپاه از عبدالهادی آبادیان فرزند ملک محمد آبادیان، زندانیان سیاسی سابق زندان مرکزی زاهدان، رسانه ای شد، ملک محمد آبادیان توسط اطلاعات سپاه احضار و مورد تهدید قرار گرفت.

اطلاعات سپاه به ملک محمد آبادیان گفت: “ما با کسی که این خبر ها را منتشر می کند برخورد می کنیم”

۲۰ فروردین ۹۴ پس از آنکه عبدالهادی آبادیان به منظور اتمام دوره سربازی خود به سپاه زاهدان مراجعه کرده بود با پیشنهاد اعزام به جنگ سوریه مواجه شد.

مسئولان سپاه این زندانی سابق را تحت فشار قرار دادند که یا به همراه مدافعین حرم در جنگ سوریه مشارکت کرده و از ادامه سربازی معاف شود و یا اینکه باید ۶ ماه بیشتر بخاطر “خلع سربازی” در بیرجند بگذراند.

عبدالهادی درخواست سپاه برای شرکت در جنگ سوریه را نپذیرفته و برای سربازی به بیرجند رفته است که در آنجا به وی گفته شده که “سپاه زاهدان تو را سر کار گذاشته و ما چیزی به نام خلع ۶ ماهه سربازی نداریم و شما بروید و مشکلتان را با سپاه زاهدان حل کنید”

لازم به ذکر است عبدالهادی آبادیان  در هنگام بازداشت غیر موجه سه ماه از مدت سربازی اش باقی مانده بود. این زندانی سیاسی پیشتر در پرونده مولوی نقشبندی با حکم اعدام مواجه شد که پس از نقض احکام توسط دیوان عالی کشور با قرار وثیقه آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.