مسمومیت حدود ۳۰۰ نفر در اسلام‌آباد غرب «به دلیل آلودگی آب»

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که حدود ۳۰۰ نفر از مردم اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه به دلیل آنچه که «آلودگی آب شرب» عنوان شده است، مسموم و راهی مراکز درمانی شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو فردا، این در حالی است که فرماندار اسلام‌آباد غرب «آلوده» بودن آب را به عنوان علت مراجعه افراد مسموم شده به مراکز درمانی رد کرده است. ولی قائم مقام وزیر بهداشت ایران از احتمال آلوده شدن «آب‌های آشامیدنی» به دنبال بارندگی‌های اخیر در این استان خبر داده است.

اظهارات این دو مقام مسئول پس از آن بیان می‌شود که وب‌سایت‌های محلی استان کرمانشاه خبر دادند ظرف دو روز گذشته حدود ۳۰۰ نفر از مردم اسلام‌آباد غرب و روستاهای اطراف آن به علت مسمومیت ناگهانی و با علائم تهوع و دل‌پیچه به بیمارستان «امام خمینی» این شهر مراجعه کرده‌اند.

به گزارش روز جمعه ۲۷ فروردین سایت نسیم‌آنلاین٬ افشین کریمی٬ فرماندار اسلام‌آباد غرب گفته که این ۳۰۰ نفر به «صورت سرپایی» تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

وی با رد آلودگی آب شرب این شهر افزوده که هنوز علت «مسمومیت» این افراد مشخص نشده است.

آن‌ طور که کریمی اعلام کرده بر اساس آزمایش‌های اولیه دانشگاه علوم پزشکی، «سلامت» آب شرب اسلام‌آباد غرب تایید شده و احتمال دارد «این بیماری ناشی از مصرف گیاهان خودرو یا ویروس دیگری باشد».

ابراهیم شکیبا٬ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، هم گفته که «هیچ مستند قانونی و آزمایشگاهی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی شهر اسلام‌آباد غرب وجود ندارد و بحث‌های اخیر هم مبتنی بر شایعه و گمانه‌زنی‌ها بوده است».

با این حال به گزارش سایت‌های محلی٬ ایرج حریرچی٬ قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از احتمال آلوده شدن آب‌های آشامیدنی بدنبال بارندگی‌های اخیر خبر داده است.

وی گفته که «با توجه به بارندگی‌های اخیر و ضعف‌های احتمالی در زیرساخت‌های آب آشامیدنی و تامین آب سالم ممکن است آب‌های آلوده به آب‌های آشامیدنی دسترسی پیدا کنند».

حریرچی افزوده است: اسلام‌آباد غرب پس از بارندگی‌های اخیر در ایران٬ یکی از شهرهایی بوده که این مشکل را پیدا کرده٬ هرچند چندان «وسیع» نبوده است.

وی ادامه داده که «با توجه به اینکه بارندگی قطع شده و سطح آب‌ها هم فروکش کرده، مراجعات مردم هم به مراکز درمانی کمتر شده است».

قائم مقام وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت این بیماری در بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب حاضر شده و از نزدیک وضعیت بیماران مبتلا به بیماری شایع شده در این شهرستان را مورد بررسی قرار داده است.

خبرگزاری‌های ایران در روزهای اخیر از بارندگی‌های شدید در استان کرمانشاه٬ آبگرفتگی در مناطق مختلف این استان٬ طغیان رودخانه‌‌ها و جاری شدن سیل خبر داده‌اند.

بارندگی‌های شدید و وقوع سیل در نقاط مختلف کشور تاکنون به مرگ دستکم سه نفر و مفقود شدن دو نفر دیگر منجر شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.