دادگاه ابراهیم مددی برگزار شد

 ابراهیم مددی، نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد، امروز ۲۸ فروردین ماه، در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب محاکمه شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد، ابراهیم مددی عضو هیئت مدیره و نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحدامروز ۲۸فرودین به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی در دادگاه انقلاب شعبه ۲۶ محاکمه شد.

آقای صالح نیکبخت به عنوان وکیل مدافع آقای مددی در دادگاه  حضور داشتند و لایحه دفاعی را در ۹ صفحه تقدیم دادگاه کردند. آقای نیکبخت اتهامات وارده به موکلشان را بی اساس و فاقد مستندات خواندند و از دادگاه درخواست تبرئه موکلشان را کردند.

محاکمه آقای مددی از ساعت نه وسی دقیقه صبح آغاز شد و تا ده ونیم بپایان رسید ،مددی اتهامات واراده را رد کرد و بر اساس مستندات ارائه شده توسط وکیل مدافع به دادگاه فعالیت های سندیکایی را قانونی دانسته و حق اعتراض و دادخواهی و داشتن سندیکا را حق مسلم همه ی کارگران دانسته و به هیچ عنوان اتهامات وارده را قابل قبول ندانسته.

مددی در طی سالها تلاش برای ایجاد تشکیلات سندیکایی چندین بارتوسط عوامل امنیتی اطلاعاتی دستگیر و به زندان و بند ۲۰۹ اوین رفته که یکبار به علت شرکت در اعتصابات سال ۱۳۸۴ رانندگان شرکت واحد در دادگاه انقلاب شعبه ۱۴محاکمه شد و به ۳ونیم سال حبس محکوم شد که دوران محکومیت خود را در زندان اوین بند ۳۵۰ سپری کرد.

مددی یکبار دیگر هم در دادگاه انقلاب برای فعایت های سندیکایی توسط قاضی مقیسه به دوسال حبس محکوم شد که پس از تحمل حدود پنج ماه زندان دز زندان قزلحصار از سوی دادگاه تجدید نظر تبرئه گردید و از زندان آزاد شد.

لازم به توضیح است که داود رضوی دیگر عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد درشعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در ۲۳ دی ماه سال نود وچهارتوسط قاضی احمد زاده با همان اتهامات وارده به آقای مددی محاکمه گردید و به ۵سال حبس تعزیری محکوم شد که منتظر صدور رای دادگاه تجدید نظر می باشد.

ابراهیم مددی و داود رضوی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ در حالی که چند روز به اول ماه مه روز جهانی کارگر نمانده بود در منزل شخص خود در نیمه های شب توسط عوامل وزارت اطلاعات دستگیر شدند و یکسره به بند ۲۰۹ اوین منتقل شدند که بعد از ۲۲روز بازداشت با قرار صد میلیونی از زندان اوین آزاد شدند.

رضا شهابی عضو دیگر هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که بیش از ۵ سال از دوران محکومیت شش سال خود را در زندان اوین سپری کرده است و اکنون در مرخصی پزشکی بسر میبرد در بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس مجددا توسط قاضی احمد زاده محکوم شد که در دادگاه تجدید نظرعین حکم صادره علیه شهابی تایید گردید.

در دوسال گذشته فشار برفعالین سندیکایی و کارگری واعضای کانون صنفی معلمان شدت و افزایش یافته و چندین تن از فعالین کارگری و معلمان با همین اتهامات روانه زندان شده اند و به حبس های سنگین محکوم شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.