کانون وکلای دادگستری خواستار آزادی عبدالفتاح سلطانی شد

کانون وکلای دادگستری تهران در نامه‌ای رسمی از رئیس قوه قضائیه تقاضا کرده است که عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری زندانی به طور مشروط از زندان آزاد شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از دویچه فارسی، علی نجفی‌توانا، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درنامه ایی از رئیس قوه قضائیه تقاضا شده که با “آزادی مشروط” عبدالفتاح سلطانی موافقت کند.

در نامه نجفی توانا اشاره شده است که قانون مجازات اسلامی برای “محکومان به حبس کمتر از ده سال پس از طی یک سوم مجازات” آزادی مشروط در نظر گرفته است.

نامه وکلای دادگستری مرکز ضمن اشاره “به شرایط خاص همکار محترم و حسن اخلاق و رفتار وی” برای او آزادی مشروط تقاضا کرده است.

عبدالفتاح سلطانی، وکیل و عضو کانون مدافعان حقوق بشر ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ دستگیر شد و از آن زمان تا کنون در زندان اوین به سر می‌برد.

اتهامات او تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر و تحصیل “مال حرام” از طریق دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ بود.

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال حبس با تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از شغل وکالت محکوم شد. در دادگاه تجدید نظر، حکم حبس سلطانی به ۱۳ سال کاهش یافت.

عبدالفتاح سلطانی در طول دوران محکومیتش در زندان اوین، بارها به دلیل بیماری قلبی و فشار خون به بهداری زندان منتقل شده است.

او در سال ۱۳۹۲ برای ۴۱ روز در بیمارستان بستری بود اما قبل از بهبودی کامل به زندان برگردانده شد. هر چند پزشک بهداری اوین تائید کرده بود که ادامه درمان این وکیل زندانی باید در خارج از زندان صورت گیرد. با این حال مرخصی درمانی به او داده نشد.

عبدالفتاح سلطانی از مدافعان پی‌گیر حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در ایران به شمار می‌رود.

او پیش از زندانی شدن، وکالت شمار زیادی از پرونده‌های دارای جنبه حقوق بشری، مانند پرونده فعالان سیاسی، دانشجویان و روزنامه‌نگاران را بر عهده داشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.