وجود ۳۱۲۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از وجود ۳۱۲۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: “طی سال تحصیلی جاری ۳۹۸ نفر از این کودکان به مدارس بازگردانده شدند”.

حسین بهرامی‌نوید شنبه ۲۸ فروردین در شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه این دانش‌آموزان عمدتا بین شش تا ۱۱ ساله هستند، افزود: “بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب این دانش‌آموزان در روستاها، عشایر و حاشیه شهر زندگی می‌کنند”.

وی با بیان اینکه برای انسداد بی‌سوادی باید دستگاه‌های دیگر به کمک آموزش و پرورش بیایند، خاطرنشان کرد: “برخی از این افراد به علت اینکه آدرس دقیقی ندارند، شناسایی نمی‌شوند همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قریب به اتفاق این دانش‌آموزان دارای والدین بی‌سواد هستند”.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با اشاره به اینکه کوچ عشایر سهم بسزایی در بی‌سوادی دارد، افزود: “اگر تدابیری اندیشیده شود که از معلمان همراه با ایل استفاده شود، سهم بسزایی در انسداد بی‌سوادی به وجود خواهد آمد”.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این خصوص گفت: “سیاست کلی نظام در خصوص کوچ سنتی هنوز مشخص نیست بنابراین با شکل گرفتن کوچ مدرن، بی‌سوادی هم کاهش پیدا خواهد کرد”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.