تجمع اعتراض آمیز در مقابل استانداری لرستان

رانندگان تاکسی خط برون شهری خرم آباد - بروجرد و خرم آباد - درود و کارگران شرکت پارسیلون امروز به طور همزمان در مقابل استانداری لرستان تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بسیج، رانندگان تاکسی خط برون شهری خرم آباد – بروجرد و خرم آباد – درود که به گفته معترضین تعداد ۱۲۰ نفر بود در اعتراض به عدم برخورد قانونی با خودروی‌های مسافر کش شخصی توسط اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل و راهنمایی رانندگی در مقابل استانداری لرستان تجمع کردند.

معترضین مدعی هستند که علی رغم پرداخت حق کمیسیون و برخورداری از کارت سلامت، کارت اخلاق، کارت مهارت، کارت قوانین، کارت هوشمند، دفترچه سلامت و انجام ماهیانه تست مرفین متاسفانه به دلیل عدم برخورد اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل و همچنین راهنمایی و رانندگی، رانندگان خودروهای شخصی که بعضا فاقد گواهینامه و بیمه کامل هستند در میدان بسیج اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند و همین مسئله موجب شده است که رانندگان تاکسی برون شهری خرم آباد-بروجرد و خرم آباد-درود با مشکل کمبود مسافر مواجه شوند.

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی با هدف رسیدگی استانداری لرستان به مشکل آن‌ها در راستای برخورد با مسافربرهای شخصی صورت گرفت.

همچنین در تجمع دیگری که طی چندمین بار با حضور کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد در مقابل استانداری برگزار شد، معترضین خواستار رسیدگی استاندار برای پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

کارگران معترض شرکت پارسیلون خرم آباد مدعی هستند که ۲۶ ماه معادل پنج میلیارد تومان از این شرکت دارای حقوق معوقه هستند که علی رغم فروش کارخانه پلیمر، نیروگاه ۱۲ مگاواتی، کارخانه نیتروژن ساز و همچنین فروش لوازم یدکی موجود در انبار و همچنین فروش ضایعات توسط شرکت هنوز معوقه‌های آن‌ها پرداخت نشده است.

معترضین با اشاره به تعطیل شدن کارخانه پارسیلون و واگذاری آن برای نگهداری دام مدعی شدند که مدیر عامل شرکت نه تنها از پرداخت تسهیلات بانکی سر باز زده است؛ بلکه ۳۲ میلیارد تومان بابت حق بیمه کارگران، پنج میلیار تومان بابت مصرف برق و چندین میلیارد تومان هم بابت مصرف گاز بدهکار است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.