رمضان احمد کمال از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت

رمضان احمد کمال، زندانی سیاسی کُرد اهل کوبانی، در سومین روز از اعتصاب غذا در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، از سوی مأمورین زندان رجایی شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران زندان رجایی شهر، ضمن اعمال فشار بر رمضان احمد کمال جهت شکستن اعتصاب غذا، وی را مورد ضرب شتم قرار داده‌اند. این درحالی است که این زندانی سیاسی اعلام داشته تا زمان رسیدن به خواستهٔ خود به اعتصاب ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است رمضان احمد کمال که به دلیل مشکلات مفصلی و درد شدید درناحیه دست در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی از روز شنبه ۲۹ اسفندماه اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر برای پنجمین بار در روز شنبه ۱ اسفندماه به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و پس گذشت چهار روز با موافقت مسئولین برای اعزام وی به بیمارستان اعتصاب خود را شکست.

وی به علت درد شدید از ناحیه دست که به هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، نیاز به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.