ایرج محمدی و محمدامین آگوشی؛ بازگشایی پرونده جدید

ایرج محمدی و محمدامین آگوشی، دو زندانی امنیتی، در هفتمین سال از دوران محکومیت خود با پرونده جدیدی رو به رو شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایرج محمدی و محمدامین آگوشی که هرکدام به ۱۰ سال زندان محکوم می‌باشند، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ در شعبه ۷ دادیاری دادسرای تبریز به اتهام اخلال در نظم زندان تفهیم اتهام شدند.

لازم به ذکر است که ایرج محمدی و محمدامین آگوشی در تاریخ سوم فروردین‌ماه سال جاری برای گذراندن مابقی دوران محکومیت خود به زندان تبریز انتقال یافتند. این دو زندانی امنیتی از سال ٨۶ در زندان زاهدان نگهداری می‌شدند.

ایرج محمدی که از بیماری صرع و اعصاب رنج می‌برد از زمان انتقال به زندان تبریز از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم بوده و در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد. این در حالی است که کمسیون پزشکی در زاهدان تأیید کرده که ایشان باید تحت درمان باشد اما مسئولین زندان تبریز از انجام این امر خودداری می‌کند.

محمدامین آگوشی نیز پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش، کانی آگوشی و اعزام وی به مرخصی جهت تحویل پیکر فرزندش در تیرماه ۱۳۹۴، در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی به سر می‌برد. طی این معاینات مشخص‌شده است که وی دچارە کم‌خونی شدید و مشکلات مغز و اعصاب می‌باشد.

ایرج محمدی، محمدامین آگوشی به همراه یک شهروند دیگر به نام احمد پولادخانی در اردیبهشت‌ماه سال ٨۶ به اتهام جاسوسی بازداشت شدند. در فروردین۱۳۹۱، شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده این سه شهروند، هرکدام از آنان را به تحمل ۱۰ سال حبس در زندان زاهدان محکوم نمود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.