ضرب و شتم کمال حسن رمضان در زندان ارومیه

کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی کُرد که از سال ۹۳ در زندان ارومیه محبوس می‌باشد، از سوی رئیس زندان و مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۸ فروردین‌ماه، مأموران زندان ارومیه در پی بی‌احترامی به کمال حسن رمضان، وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سلول انفرادی منتقل کردند. پس از انتقال، کمال حسن رمضان بار دیگر از سوی رئیس زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته، به طوری که دچار جراحات شدید در ناحیه بینی و گردن شده است.

کمال حسن رمضان پس از ۴ روز بازداشت در انفرادی، روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت‌ماه به بند ۱۲ زندان ارومیه بازگردانده شد.

کمال حسن رمضان تاکنون چندین بار از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه سپاه منتقل‌شده است. در آخرین انتقال که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ صورت گرفت، به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه فوق امنیتی سپاه پاسداران ارومیه محبوس بود. شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی عنوان کرد، این زندانی سیاسی در مدت بازداشت در بازداشتگاه سپاه در خصوص همکاری و گرفتن اعترافات تلویزیونی تحت‌فشار قرارگرفته است.

گفتنی است که این زندانی سیاسی در روز سه شنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، در پی اعتراض‌های زندانیان سیاسی به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم، به دستور مسئولین زندان به سلول‌های انفرادی منتقل و پس از یک روز به بند بازگرداننده شد.

کمال حسن رمضان، شهروند کُرد اهل سوریه، در تیرماه سال ۹۳ به همراه چند شهروند کُرد، دیگر توسط نیروهای سپاه پاسداران، اتهام محاربه و همکاری با اپوزیسیون کرد، بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شد. وی پس از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. دادگاه این زندانی سیاسی، در تیرماه ۹۴، در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر ارومیه برگزار شد اما همچنان حکمی به وی ابلاغ نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.