وقوع ۸ خودکشی در استان به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت

معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اکنون میزان خودکشی موفق در کرمانشاه هشت نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، سیاوش سلیمانی در نشست خبری با بیان اینکه اقدام به خودکشی در زنان بیشتر از مردان است، خاطرنشان کرد: خودکشی‌های موفق در مردان آمار بیشتری نسبت به زنان دارد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه بیشترین تراکم خودکشی را مربوط به مرکز استان دانست و تاکید کرد: شهرستان‌هایی که مردم متعصبی دارند، آمار بیشتری در خودکشی نیز دارند.

به گفته این مسئول، بعد از مرکز استان، شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و گیلان غرب بیشترین آمار خودکشی را دارند.

سلیمانی در خصوص شیوه‌های خودکشی در استان نیز یادآوری کرد: اکنون بیشترین روشی که برای خودکشی در استان استفاده می‌شود، استفاده از «سم نخود» است.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت طلاق در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: اکنون میزان طلاق در کشور یک طلاق به ازاء سه ازدواج است که این رقم در استان کرمانشاه یک طلاق به ازاء هرچهار ازدواج است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از وجود ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۵۵۵۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

سلیمانی همچنین از شناسایی ۴۰۰ کودک کار در کرمانشاه خبر داد و یادآوری کرد: این ۴۰۰ کودک در بهزیستی پرونده دارند و تعداد واقعی کودکان کار ممکن است از این رقم بیشتر باشد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.