تنها با ۲۰ تن از کارگران فاز ۱۹ عسلویه تسویه حساب شد/ ۲۶۰ کارگر بابت معوقات مزدی طلبکارند

به گفته منابع کارگری، باقی کارگران تا عصر روز چهار شنبه (اول اردیبشهت ماه) منتظر پرداخت و تسویه حساب تمام و کمال با باقی کارگران بودند که این انتظار بی‌نتیجه ماند و از طرف کارفرما به آنان اعلام شد که به دلیل «کمبود نقدینگی» تا روز شنبه با تمامی آنان تسویه حساب خواهد شد

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، باوجود وعده‌ای که از سوی کارفرمای ۲۸۰ کارگر پیمانکاری فاز ۱۹ عسلویه در خصوص پرداخت معوقات مزدی آن‌ها داده شده بود، در ‌‌نهایت تنها ۲۰ نفر از این کارگران موفق به دریافت معوقات مزدی خود شدند.

برپایه این اطلاعات همه کارگران مذکور که به عنوان مونتاژکاری، جوشکاری، امور دفتری و… پایپینگ در پروژه‌های فاز ۱۹ منطقه ویژه عسلویه فعالیت دارند تا عصر روز چهارشنبه (اول اردیبهشت ماه) منتظر دریافت معوقات مزدی خود بودند که در ‌‌نهایت این اتفاق تنها برای گروهی کوچک از همکاران آن‌ها افتاد.

گفته می‌شود که از جانب کارفرما به باقیمانده کارگرانی که هنوز بابت معوقات مزدی خود طلبکارند اعلام شده است که به دلیل تامین نشدن اعتبارات مالی تسویه حساب با آن‌ها تا روز شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) به تعویق افتاده است.

از قرار معلومطلب مزدی هرکدام از ۲۰ کارگری که معوقات مزدی آن‌ها در موعد معین توسط کارفرما پرداخت شده است کمتر از ۵ میلیون تومان بوده و ظاهرا کارگران یاد شده به عنوان داربست زن و کمک استاد مشغول کاربودند.

لازم به تأکید است، طی جلسه‌ای که یکشنبه (۲۲ فروردین ماه) با حضور کارفرما، نماینده کارگران معترض و مسئولان اداری منطقه ویژه عسلویه برگزار شد، مقرر شده بود تمامی معوقات مزدی کارگران تا روز چهارشنبه (اول اردیبهشت ماه) پرداخت شود.

کارگران که تا روزهای قبل این جلسه در محل ورودی پروژه دست به تجمع صنفی همراه با سکوت زده بودند، پس از اطمینان از قطعی بودن پرداخت معوقات مزدی خود به اعتراضات صنفی‌ خود که از واپسین روزهای سال گذشته آغاز و تا روزهای اخیر نیز ادامه داشت، پایان دادند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.