بازگرداندن معتمدی‌مهر از بیمارستان به زندان رجایی‌شهر

“مهدی معتمدی‌مهر”، زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر پس از ۴۸ ساعت اقامت در مرکز قلب تهران و در شرایط ناتمام ماندن چرخه‌ی درمانی، غروب دوشنبه و به اجبار به بهداری زندان انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام، وی عصر روز شنبه‌ی گذشته و به‌دستور دادستان تهران برای چکاپ و بررسی‌های دوره‌ای به این مرکز درمانی ـ تخصصی انتقال یافت و با وجود اصرار برای بازگشت به زندان به دلیل نامناسب بودن وضعیت جسمی و افت شدید فشارخون ابتدا در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس و سپس در قسمت سی‌سی‌یو ۳، بستری شد.

پروسه‌ی درمانی وی از ابتدا به دلیل فشارهای شدید ماموران از جمله اصرار به زدن دست‌بند و پابند، عدم تردد و انجام پیاده‌روی‌های معمول با مشکلات متعدد مواجه و در مرحله‌ای به درگیری لفظی انجامید.

وی در چند مرحله در مرکز قلب تهران بستری بوده اما هیچگاه با چنین فشارهای فیزیکی و روانی مواجه نشده بود و از آنجاییکه نگهداری وی در این مرکز در شرایط سلول انفرادی بود موجب تشدید بیماری وی به دلیل عصبانیت و برخوردهای نادرست شد.

معتمدی‌مهر به همین دلایل ترجیح داد که کار درمان خود را ناتمام رها کرده و به زندان برگردد. شاهدان عینی گفتند وی که تنها ۷ ماه از مدت حبس‌اش باقی مانده تصریح کرده که اگر کوچکترین مشکلی به دلیل این رفتارهای نادرست ماموران برایش پیش بیاید این مقامات زندان و مسوولان هستند که باید جوابگو باشند.

مهدی معتمدی‌مهر در آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ و در نامه‌ای سرگشاده به وزیر اطلاعات وقت نسبت به رفتارهای غیرقانونی بازجویان وزارت اطلاعات و احیای دوباره‌ی باندی شبیه به “سعید امامی”، هشدار داده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.